Türkçenin Yaşayan En büyük şairiydi Fazıl Hüsnü Dağlarca. Yaşayan Kısmı Çarşamba akşamı düşsede Fazıl Hüsnü Dağlarca Türkçenin En büyük şairlerinden biri olarak kalacak.
Kendisini bir şiir bakıcısı gibi gören Fazıl Hüsnü Dağlarca,
Şiir Hayvanı acıktıkça iki-üç günde bir şiir yazdığını söylüyordu.
Türkçemizin büyük şairine Allah Rahmet Eylesin.

Çakırın Destanından Şiirinden bir kıta

Karar vermişim, öleceğim,
Büyük sular arasında, korkusuz.
Nur ile, uzak yazılar ile,
Bir muska gibi boynumda kalacak,
Bu husus.

ÖLÜ

Hangi mahallede imam yok,
Ben orada öleceğim.
Kimse görmesin ne kadar güzel,
Ayaklarım, saçlarım ve her şeyim.

Ölüler namına, azade ve temiz,
Meçhul denizlerde balık;
Müslüman değil miyim, haşa,
Fakat istemiyorum, kalabalık.
Beyaz kefenler giydirmesinler,
Sızlamasın karanlığım havada.
Omuzlardan omuzlara geçerken sallanmayayım,
Ki bütün azalarım hülyada.

Hiçbir dua yerine getiremez,
Benim kainatlardan uzaklığımı.
Yıkamasınlar vücudumu, yıkamasınlar,
Çılgınca seviyorum sıcaklığımı…

Nereye? şiirinden Bir Kıta

Nereye , ey göz yaşlarımın sıcaklığı ,
Ki başka birisi yok beni duyan .
Rüyalar nereye gidiyor , anlamıyorum ;
Ve sen nereye gidiyorsun , hatıralardan .

Fazıl Hüsnü Dağlarca (1914-2008)